24 uger til mere medfølelse

0%

Her får du 24 trin til at gøre medfølelse konkret og brugbart i alle områder af din hverdag. Brug den her roadmap som et værktøj til sikre integration af intentionen i selvmedfølelse.

Emnerne er lavet til at du gennemgår dem i rækkefølge. Det anbefaler jeg at du gør, med mindre du kender selvmedfølelse grundigt på forhånd. Jeg anbefaler også at du bruger en uge på hvert modul.

For hver uge refererer jeg til de moduler i video kurset ‘A-Å om selvmedfølelse’, som er relevante for dig at supplere med hvis du vil vide lidt mere eller have flere øvelser der kan hjælpe dig til at integrere den enkelte uges fokus.

Det er ikke alle 24 trin der er her tilgængelige endnu.

Trinene bliver frigivet sammen med Compassion møderne over de næste måneder, da hvert Compassion møde gennemgår et eller to af nedenstående trin. Se oversigten over de næste 3 mdr.s Compassion møder her https://klubcompassion.dk/moeder/

Trin 1 i 24 uger til mere medfølelse: hvad er medfølelse

Hvad er medfølelse?

Trin 1 handler om at definere medfølelse så det er konkret og brugbart for dig med det samme.

I trin 1 får du: 

  1. PDF med 'Introduktion til de 24 uger'
  2. Video: De tre elementer i medfølelse
  3. PDF med 'Reflektionsøvelse uge 1'
  4. Ekstra materiale


1.

PDF med introduktion til de 24 uger

2.
Se video med introduktion af de tre elementer i medfølelse:

3.

PDF med reflektionsøvelser til uge 1

4.

Søger du ekstra uddybning af materialet denne uge?

Så kig på 'A-Å om Self-Compassion' særligt lektion 1 - 5

Trin 2 i 24 uger til mere medfølelse: Det er medfølelse ikke

Det er medfølelse ikke!

Trin 2 handler om hvad medfølelse ikke er. Altså om de misforståelser og ængstelser der kan stå i vejen for at vi faktisk dykker ned i medfølelse.

I trin 2 får du: 

  1. PDF  'Det er medfølelse ikke'
  2. PDF 'Selvværd og selvmedfølelse'
  3. Ekstra materiale


1.

PDF: 'Det er medfølelse ikke'

2.

PDF med reflektioner til dig

3.

Søger du ekstra uddybning af materialet denne uge?

Så kig på 'A-Å om Self-Compassion' særligt lektion 6

Trin 3 i 24 uger til mere medfølelse: Udbytte

Det kan du regne med at få ud af selvmedfølelse

Trin 3 handler om hvad medfølelse og især selvmedfølelse er godt for. Og hjælper dig til at finde de mål og de områder hvor du helt personligt gerne vil se fremgang.

Trin 3 indeholder

1. PDF 'Effekt af medfølelse og MINI-test'

2. PDF 'Hvad vil jeg med medfølelse?

3. Ekstra materiale


1.

Hent PDF med meget kort oversigt over det vigtigste udbytte af at øge evnen til selvmedfølelse - samt en MINI test til at måle din evne til medfølelse.


2.

Hent PDF med reflektioner til dig, så du kan fokusere din indsats i dit eget liv


3.

Ekstra materiale
Se video kruset 'A-Å om Self-Compassion'
Hele modul 1 og lektion 8 i modul 2

Trin 4 i 24 uger til mere medfølelse: Fysiologien i medfølelse

Fysiologien i selvkritik og selvmedfølelse

Trin 4 handler om hvordan selvmedfølelse påvirker vores fysiologi og hvordan vi kan bruge det til at berolige vores nervesystem.

I trin 4 får du

1. PDF 'Fysiologien i medfølelse'
2. PDF 'Fysiologien i medfølelse - sådan gør du'
3. Ekstra materiale


1.
Fysiologien i medfølelse